måndag 11 april 2016

Vecka 15

Hälsningar från ett vårsoligt Gåvsta!

jag har bokat ett studiebesök i Uppsala domkyrka för klassen. 5a kommer att åka onsdagen den 11/5.

Vi kommer att få en guidad tur i skattkammaren då vi bla. kommer att få se de föremål som jag pratat om under historielektionerna (drottning Margaretas klänning och Sturarnas blodiga kläder). Jag kommer sedan att guida dem i kyrkan och visa på lite mer. 
Vi kommer att vara borta från skolan mellan kl. 9-12:50. Barnen börjar och slutar som vanligt den dagen.



Vi kommer att äta lunch på någon bra plats inne i stan innan vi åker tillbaka till skolan. Vi kan erbjuda lunch från skolan (pastasallad eller smörgåsar, frukt och juice) eller så får de ta med sig egen matsäck. Jag behöver veta och meddela köket om jag ska beställa mat till eleverna. Meddela mig senast den 2 maj om ert barn ska ha mat från skolans kök.

Läxor v. 15
Engelska - till onsdag
Samhällskunskap  - inlämning senast fredag

Ha en trevlig vecka!
/ Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar